Regn – Mareritt

regn_mareritt

Der var den igjen – den umiddelbare skepsisen til band som våger å kalle seg noe så tøft som «Regn«, kaller plata si for «Mareritt» og i tillegg har det tøffeste, mørkeste og mest iøynefallende platecoveret på denne sida av Undertakers Cirkus. Du bør faen meg ha baller for å gjøre noe sånt. Om dette ikke innfrir 100 %  så blir det slakt. Om dette ikke høres ut som en berserk slagbjørn på speed innestengt i et sauefjøs så vil det ikke funke.

Men dæven døtte som det funker! Den litt småvåte bjørnen på platecoveret rister av seg regnet og dundrer gjennom fjøset med en kraft som ikke kan måles i desibel! Regn er en duo fra Halden, men høres ut som et 5-mannsorkester fra Helvete. Det er nok en del studio-pålegg her, for det kan høres både bass, gitar og trommer, som dæljes på av Hans Uhre, i tillegg til Magnus Nymos illsinte vokal. Det er ikke noe koseplate dette, det har du sikkert allerede skjønt, her er alt jævlig, stygt, mørkt, bråkete og vondt. Musikken beskrives som støyrock, men her er det mye punk, en god dæsj (bråkete) Seigmen, og en håndfull hardrock. Lyden er overraskende god til å være lo-fi, tekstene kommer godt fram, selv om vokalen må kjempe seg gjennom tykke lag av fuzz og skurr. Og tekstene, mine damer og herrer! Tekstene! Jeg er en sucker for norsk rock på norsk, og disse gutta har virkelig fått til å lage egenartede tekster som funker som hånd i jernhanske til musikken. Jeg gleder meg til å traske rundt i mørke regnfulle høstkvelder med Mareritt på ipoden i høst!

Mareritt  er 7 låter / 40 minutter med deilig, fæl og brutal musikk, og kommer nok til å begeistre folk fra alle fans av tøff musikk.

Terningkast: 5 ihjelrevne sauer og en knyttneve i kjeften.

Regn har plateslipp på Blitz i Oslo med La Casa Fantom og Moe den 2. oktober.